Selasa, 1 November 2011

Super Merak Berduri

Salam semua...

Entry xleh blaa..hahaha...inilah nama aku semasa membuat persembahan kat Team Building Taiping Sabtu lepas...banyak stori nk cite..tp aku ringkaskan laaa...hihihi.. KIsah bermulanya disini ..........

30/10/11
7.30 pagi- berkumpul di tingakt 32 Menara TM..sonok dpt makan nasi lemak(walaupun langsung xlemak dan ayam keras mcm batu) serta bekalan air dan roti.

8.45 pagi- bergerak ke Taiping...tapi...sinilah bermula..masuk je dlm bas dah mula rasa panas...ni kes xde aircond..driver bas ckp nk p repair sblm dulu..so penumpang dah penuh br nk p repair on the way ke taiping..

9.30 pagi- smapi kat bengkel di sg buloh...fuhh..lega leh kuar..lemas giler kot..so semua turun kecuali boss besar GM kami (Pn.Suharti)...apa lg turun merayau2 je kat sini

11.00 pagi- dah penat aku merayau..dah 2-3 kali buang air- dah abis makanan makan- dah penat lepak kedai bhp- dah minum smpai kembung kat kedai makan- bas xsiap repair lagi...xtau apa problem..apa lg mengamuk boss besar..kecoh semua..last2 bos cal suh tukar bas..2 bas lg dah nk smpai taiping dah..tggl kami 1 bas je..huhu..

12.00 tghari- baru selesai bincang2 and setuju tukar bas plusliner tp 1 jam br leh smpai sana..ermm terpksa tggu lagi...kat bengkel tu ada van jenazah, van org gila, van ambulans..so dak2 ni lepak dlm tu..smpt ambik gmbr..




2.00 ptg- tukar bas kat rawang. makan2 pastu bergerak ke taiping

5.00 ptg- dah nk smpai tp alang kitaorg dah terlepas 1 activity-Telematch, so buat rayuan kat bos nk makan mee udang..akhirnya dpt gak makan mee udang walaupun lps ni dah jadi org taiping akan selalu p sana ^-^....

6.00- baru smapi TMTC Taiping..sonok tgk dak2 lain kat padang dgn baju hijau..kita br smpai n ambik kunci masuk bilik..

7.30 mlm- kuar awal sbb nk bt persiapan fesyen show...woww..kelas kau cik Yah...haha..

8.00mlm- persembahan bermula..haha..so group aku ditugaskan untuk fesyen show...peragawati n peragawan Warrior dah mula melangkah..hahaha..yang aku punya aku letak nama Super Merak Berapi..hahaha! thanks to my frenz, Mclong kerana tnpa kesungguhan beliau aku xkan menyiapkan baju merak ni..hahaha..acara abis dlm kul 12.30...pastu tdo


31/10/11-

7.00pagi- senaman and tarik tali..yeahh..konfem la group aku kalah sbb group aku 4 org je laki..group lain ramai laki..tu pun en Bad injured so 3 org je laki tarik tali.yg lain perempuan..awal2 dah kalah.hahhaa

9.00pagi- start Amazing race- time ni la nk kenal2 taiping..bakal kg la katakan..Aku cal Bakal Bapa mentua suh dtg ambik sbb nk cr jawapan utk Amazing race..so group aku dipecahkan 3 team. 1. ke tasik (3 org termasuk aku..naik kete mentua ^-^) 2. ke Zoo (4 org- naik kete jugak) 3. ke Bukit Larut (4 org berjalan kaki)..so bapa n ibu mentua datang menjenguk bakal menantu..sambil itu bakal menantu meminta tolong cari jawapan di tasik..hahaha..nasib baik bapa mentua sporting..ikut je ke mana nk pergi..bagus betul..si menantu ni lak ambik kesempatan (x baik - x baik)..lps tu diorg hntr kami ke TMTC..yg best Bakal Mak bawa karipap panas2..sedap...hihi..terima kasih :)


1pm- penyampai hadiah..jangan terkejut..Group kami menang NO 1 malam persembahan..Hoho...macam xcaya lak kan...Walaupun satu hamper je tapi yg penting Fesyen Show menang..

3.00 ptg- dah blk kl..dalm kul 8.45 smpai kl..yeahhh








Tiada ulasan:

Catat Ulasan